XI 2020 Jak uczyć kompetencji kluczowych na lekcjach wychowania fizycznego?

Małgorzata Kulik – doradca metodyczny wychowania fizycznego

Tematem kolejnego dyżuru metodycznego były kompetencje kluczowe, które nauczamy również w zajęciach wychowania fizycznego. Jak Państwo wiedzą jest to wymóg wprowadzony zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady  z dn. 18 grudnia 2006 r. (2006/962/WE) w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 określają zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty z zakresu monitorowania we wszystkich typach szkół w obszarze monitorowanie.  (na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910) Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021). Monitorowaniu ma być poddane „Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych”. Stąd też tematyka dyżuru, na którym starałam się przybliżyć poszczególne kompetencje w kontekście podstawy programowej  wychowania fizycznego i zasad organizacji i planowania zajęć. Załączona prezentacja przybliży Państwu wspomnianą tematykę.

Prezentacja /uploads/m.kulik/Jalk_uczy_kompetencji_kluczowych_w_wychowaniu_fizycznym_17_XI_1.pptx