NEW YEAR'S RESOLUTIONS.
Nowy Rok - nowe postanowienia noworoczne. Zapraszam do zapoznania się z konspektem zajęć z języka angielskiego na temat postanowień noworocznych.
Jeśli jesteś zainteresowany nauczaniem języka w angażujący, ciekawy sposób, który obejmuje pracę projektową i kontakt z innymi nauczycielami i uczniami dołącz do platformy eTwinning, największej społeczności szkół w Europie!
W październiku zostałam zaproszona na lekcję otwartą języka angielskiego jako doradczyni metodyczna. Zachęcam do zapoznania się
z zajęciami przeprowadzonymi przez nauczycielkę Zespołu Szkół Publicznych w Polanowie - Panią Martynę Ciułę.
Kształtujmy umiejętność empatii! To tak pożądana cecha w dzisiejszych czasach. Możemy pracować nad rozwijaniem tej umiejętności poprzez liczne ćwiczenia. W tym artykule zostanie zaprezentowane jedno z nich.
Realizacja zajęć związanych z tematem mowy zależnej nie należy do najbardziej ulubionych przez młodzież. Zmiany czasów, okoliczników czasów itd. wzbudza wśród młodych ludzi niewielki entuzajazm. Zmieńmy to!
Ta konstrukcja skłaniowa! Mylą się uczniowie i denerwują się nauczyciele. Znajdźmy drogę do przyjaznego przyswojenia tej konstrukcji. Wykorzystajmy fakt, iż młodym ludziom wiele rzeczy się nie podoba, mają inne oczekiwania w stosunku do świata niż my dorośli i wyrażają głośno swoje niezadowolenie.
Umiejętność relacjonowania wydarzeń nie należy do najłatwiejszych w nauczaniu. Oprócz faktu, iż nie każdy z naszych uczniów radzi sobie bardzo dobrze z użyciem czasów narracyjnych, to jeszcze każdy z nich ma różne doświadczenia życiowe. A gdyby tak połączyć sferę doświadczeń z uczeniem się i wychowaniem, przeżywanie czegoś nowego z mówieniem o emocjach? Co by z tego wyszło? Odpowiedź jest prosta : bardzo efektywna lekcja języka obcego!
Kilo grochu, kilo fasoli, kilka kartek papieru, widelców i kwiatków i już mamy udaną lekcję języka angielskiego (lub innego języka obcego)! Wszystko to w czterdzieści pięć minut!
Ne każdy chce korzystać z programu nauczania napisanego przez wydawnictwo. Są wśród nas tacy nauczyciele, którzy chcą realizować cele i treści podstawy programowej na swój sposób przy wykorzystaniu innowacyjnych metod i technik nauczania.
Na mocy jakich przepisów prawnych uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim może funkcjonować w szkole ponadpodstawowej? W jaki sposób realizować zapisy podstawy programowej kształcenia ogólnego, uwzględniając niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim? Jak dostosować program nauczania oraz jakie techniki i metody dobrać? Jak zatroszczyć się o dobre funkcjonowanie ucznia w grupie rówieśniczej? Nauczyciel odnajdzie odpowiedzi na te pytania w poniższym artykule.