Analiza wyników egzaminu zawodowego (12.10.2023)

Analizując wyniki egzaminu zawodowego można posłużyć się analizą porównawczą odnosząc interesujący nas wynik do zdawalności w mieście, województwie, okręgu i porównując do ogólnopolskiego wyniku. Mając dużą populację można wykonać analizę posługując się staninami i sprawdzić na jakim poziomie znajdują się nasi uczniowie. W załączniku odnajdą państwo opis jak wykonać analizę staninową uzyskanych wyników.

Kolejnym etapem analizy jest obróbkla statystyczna wyników i odnajdywanie mocnych i słabych stron. Wskazują one bezpośrednio na lepsze bądź słabsze opanowanie nauczanego materiału. Jednym z lepszych narzędzi, które powinniśmy wykorzystywać, to odnalezienie przedziału typowych wyników dzięki czemu będzeimy mogli stwierdzić czy nasi uczniowie są bardzo zróżnicowani pod względem posiadanych umiejętności czy pracują w podobnym t tępie. Ważne jest tez onalezienie grupy uczniów, którzy odbiegają poziomem od całości klasy, zarówno tych słabszych, którzy z różnych względów nie opanowali materiału jak równiez tych lepszych. Dzięki znajomości grupy oraz odnalezieniu treści i zagadniej sprawiających najwiuększe trudności uczniom możemy w łatwy sposób zmodyfikować podejście do trudniejszych zagadnień i wprowadzić większą uwagę analizując materiał sprawiający trudności uczniom.

Poniższy link zawiera program, który pozwoli nam dokonać analizy statystycznej wyników egaminów, sprawdzianów i testów zamkniętych i na ich podstawie wynaczy przedziały ttypowych wyników oraz wskaże mocne i słabe ukazując łatwość i trudność

Analizując wyniki egzaminu zawodowego można posłużyć się analizą porównawczą odnosząc interesujący nas wynik do zdawalności w mieście, województwie, okręgu i porównując do ogólnopolskiego wyniku. Mając dużą populację można wykonać analizę posługując się staninami i sprawdzić na jakim poziomie znajdują się nasi uczniowie. W załączniku odnajdą państwo opis jak wykonać analizę staninową uzyskanych wyników.

Kolejnym etapem analizy jest obróbka statystyczna wyników i odnajdywanie mocnych i słabych stron. Wskazują one bezpośrednio na lepsze bądź słabsze opanowanie nauczanego materiału. Jednym z lepszych narzędzi, które powinniśmy wykorzystywać, to odnalezienie przedziału typowych wyników dzięki czemu będziemy mogli stwierdzić czy nasi uczniowie są bardzo zróżnicowani pod względem posiadanych umiejętności czy pracują w podobnym t tempie. Ważne jest też odnalezienie grupy uczniów, którzy odbiegają poziomem od całości klasy, zarówno tych słabszych, którzy z różnych względów nie opanowali materiału jak również tych lepszych. Dzięki znajomości grupy oraz odnalezieniu treści i zagadnień sprawiających największe trudności uczniom możemy w łatwy sposób zmodyfikować podejście do trudniejszych zagadnień i wprowadzić większą uwagę analizując materiał sprawiający trudności uczniom.

Poniższy link zawiera program, który pozwoli nam dokonać analizy statystycznej wyników egzaminów, sprawdzianów i testów zamkniętych i na ich podstawie wyznaczy przedziały typowych wyników oraz wskaże mocne i słabe strony ukazując łatwość i trudność poszczególnych zadań.

Progrtam do obróbki statystycznej.

Teoria do obróbki statystycznej. 

 

doradca metodyczny kształcenia zawodowego Maciej Wiktorowski

maciejwiktorowski@cen.edu.pl