Zintegrowana Platforma Edukacyjna

              Zintegrowana Platforma Edukacyjna w nauczaniu fizyki

 

1. Materiały dydaktyczne: Platforma  zawiera bogatą bibliotekę materiałów dydaktycznych, takich jak prezentacje, filmy, animacje i teksty, które pomagają w zrozumieniu trudnych koncepcji fizycznych. Każdy z materiałów został opracowany według tego samego schematu:

  •                   Krótki wstęp, w którym informujemy, co będzie treścią materiału i na jakie pytania uczeń znajdzie odpowiedzi,
  •                   Opracowane merytorycznie zagadnienie,
  •                   Interakcyjne medium wraz 2-3 pytaniami sprawdzającymi,
  •                   Scenariusz lekcji dla nauczyciela z wykorzystaniem materiałów. 

2. Czym nie jest ten projekt?

Projekt nie jest podręcznikiem z logicznie uporządkowanym układem treści. Jest zbiorem materiałów, z których nauczyciel może stworzyć swój  własny podręcznik do własnego programu. Z materiałów można korzystać wybiórczo.

 3. Czym jest projekt i jak z niego korzystać

Projekt jest zbiorem bardzo dobrze opracowanych zagadnień na poziomie liceum i technikum o różnym poziomie trudności. Jeden problem może być pokazany na kilka sposobów z użyciem różnych mediów i to czyni go bardziej atrakcyjnym.    

 4. Laboratoria wirtualne

Projekt jest zbiorem bardzo dobrze opracowanych zagadnień na poziomie liceum i technikum o różnym poziomie trudności. Jeden problem może być pokazany na kilka sposobów z użyciem różnych mediów i to czyni go bardziej atrakcyjnym.    

5.Indywidualne ścieżki nauki

Platforma może dostosowywać materiały do indywidualnych potrzeb uczniów, umożliwiając im naukę w tempie i stylu odpowiadającym ich preferencjom i poziomu zrozumienia.

 

Kombinacja tych elementów może stworzyć dynamiczne i efektywne środowisko nauki fizyki, które zachęca uczniów do zgłębiania złożonych koncepcji i rozwijania swojego zainteresowania tą dziedziną.

                09.04.2024