Doradztwo metodyczne z informatyki
Oferta szkoleń z zakresu informatyki i multimediów w roku szkolnym 2023/2024
Dariusz Piekarz
doradca metodyczny informatyki
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
|
|
szkolenie stacjonarne |
|
|
webinarium |
|
|
|
|
|
IV.7.1. Technologie 3D wspomagające edukację (4 godziny)
28 września 2023 r. - godz. 15:00
Program
- Drukarki i pióra drukujące 3D w szkole
- Technologia 3D w edukacji włączającej
- Wspomaganie nauczania przedmiotowego technologią 3D
- Aktywizacja uczniów z wykorzystaniem technologii 3D
|
|
|
|
|
|
V.7.1. Druk 3D w praktyce szkolnej (6 godzin)
30 września 2023 r. - godz. 9:00
Program
- Budowa i funkcjonowanie drukarek 3D
- Opracowanie grafiki na potrzeby wydruku 3D
- Programowanie drukarek 3D
|
|
|
|
|
|
V.7.2. Programowanie w języku Python (6 godzin)
21 października 2023 r. - godz. 9:00
Program
- Składnia języka programowania Python
- Operatory i zmienne w języku Python
- Operacje decyzyjne i pętle
- Implementacja wybranych algorytmów w języku Python
|
|
|
|
|
|
V.7.4. Edukacja włączająca na zajęciach informatyki (3 godziny)
30 listopada 2023 r. - godz. 17:00
Program
- Rola edukacji włączającej w nauczaniu informatyki
- Dobór metod i form pracy w zespole klasowym
- Edukacja informatyczna bez barier
|
|
|
|
|
|
V.7.3. Arduino w praktyce szkolnej (6 godzin)
25 listopada 2023 r. - godz. 9:00
Program
- Budowa i funkcjonowanie platformy Arduino
- Moduły główne i rozszerzenia
- Czujniki i dodatkowe akcesoria
- Podstawy programowania mikrokontrolerów Arduino
|
|
|
|
|
|
IV.7.9. Tworzenie filmów dydaktycznych (6 godzin)
9 grudnia 2023 r. - godz. 9:00
Program
- Podstawowe funkcje bezpłatnych programów do obróbki filmów
- Zasady cyfrowej obróbki obrazu z wykorzystaniem komputera i miksera wizyjnego
- Tworzenie filmu dydaktycznego
- Dodawanie dźwięku, narracji i animacji komputerowych
|
|
|
|
|
|
V.7.5. Tworzenie stron internetowych (6 godzin)
17 lutego 2024 r. - godz. 9:00
Program
- Zasady funkcjonowania systemów zarządzania treścią CMS
- Oprogramowanie do tworzenia serwisów www
- Systemy CMS w praktyce szkolnej
|
|
|
|
|
|
IV.7.14. Aplikacja MS Teams w pracy nauczyciela (6 godzin)
16 marca 2024 r. - godz. 10:00
Program
- Organizacja zajęć z wykorzystaniem MS Teams
- Planowanie i prowadzenie spotkań
- Publikacja materiałów dydaktycznych
- Wykorzystanie notesu zajęć
- Moduły zadań i prac domowych
- Konsultacje z uczniami w MS Teams
- Nadzór nauczyciela nad sprawnym prowadzeniem zajęć
|
|
|
|
|
|
IV.7.16. Roboty Ozobot w edukacji (4 godziny)
21 marca 2024 r. - godz. 15:30
Program
- Funkcje robotów Ozobot
- Metody programowania robotów Ozobot
- Przykłady wykorzystania robotów
- Ozoobot w edukacji
- Edukacja włączająca z wykorzystaniem robotów Ozobot
|
|
|
|
|
|
V.7.6. Programowanie w Scratch (6 godzin)
20 kwietnia 2024 r. - godz. 9:00
Program
- Funkcjonowanie aplikacji Scratch
- Zasady programowania w Scratch
- Realizacja podstawy programowej z informatyki z wykorzystaniem aplikacji Scratch
|
|
|
|
|
|
IV.7.15. Multimedialne wsparcie procesu dydaktycznego (6 godzin)
25 maja 2024 r. - godz. 9:00
Uwaga - zmiana terminu szkolenia
Program
- Podstawowe funkcje tablicy interaktywnej i monitora interaktywnego
- Korzystanie z wizualizera i tabletu graficznego
- Wykorzystanie okularów VR w wirtualnych laboratoriach
- Publikacja treści dydaktycznych w szkolnych serwisach internetowych
- Narzędzia e-learningu w praktyce szkolnej
|
W wypadku dużego zainteresowania szkoleniami możliwe jest utworzenie dodatkowych terminów zajęć.
Wybrane szkolenia mogą być przeprowadzone w placówce edukacyjnej, która zgłosi takie zapotrzebowanie w dziale szkoleń Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie.
Zachęcam Państwa do zapoznania się z zawartością Zeszytów Metodycznych eduFOCUS, w których publikowane są materiały związane z dydaktyką przedmiotu oraz metodyką nauczania.
Mogą Państwo również podzielić się swoim doświadczeniem poprzez przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem informatyki, które mogą zostać opublikowane w prowadzonym przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie Banku dobrych praktyk.