Kolejna propozycja zajęć z obszaru wiedzy olimpijskiej. Przedstawiony scenariusz jest kontynuacją poprzedniej propozycji, ale może również stanowić samodzielną jednostkę lekcyjną. Jak i wcześniej jest to propozycja dla szkół ponadpodstawowych, która po modyfikacji własnej każdego z nauczycieli może być dostosowana na potrzeby szkoły podstawowej. Tym razem skupimy się na pracy zespołowej w temacie sukcesów polskiej reprezentacji oraz poznanie wybranych sylwetek Olimpijczyków. W zajęciach akcentujemy współpracę zespołową oraz prezentację przygotowanych materiałów. Poprzez samodzielne przygotowanie przez uczniów materiałów kształtujemy umiejętność wyszukiwania wiadomości, wykorzystania stron i portali w Internecie oraz innych źródeł. W propozycji zajęć znajduje się czas na dyskusję nt. przeszkód, komplikacji jakie mogą spotkać sportowca w drodze do sukcesu oraz blasków i cieni sportu wyczynowego.
II. Aktywność fizyczna. LO i TECHNIKUM
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
5) wskazuje zagrożenia związane z komercjalizacją sportu w tym ruchu
olimpijskiego.
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
5) wyjaśnia co symbolizują flaga i znicz olimpijski, rozróżnia pojęcia olimpiada i igrzyska olimpijskie.
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
6) rozumie i opisuje ideę starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego.
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
6) wyjaśnia ideę olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych.
Scenariusz II – /uploads/m.kulik/TOKIO__scenariusz_II.docx
Załącznik 2 - /uploads/m.kulik/Zaacznik_1-_Dyscypliny_sportowe__XXXII_Olimpiady_w_Tokio.docx