Przedstawiam Państwu propozycję przygotowaną w wersji do zajęć w trybie zdalnym lub prowadzonych on-line. Temat wynika z zapisów podstawy programowej, które znajdą Państwo w treściach kształcenia – wymaganiach szczegółowych:
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
5) wskazuje zagrożenia związane z komercjalizacją sportu w tym ruchu
olimpijskiego.
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
5) wyjaśnia co symbolizują flaga i znicz olimpijski, rozróżnia pojęcia olimpiada i igrzyska olimpijskie.
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
6) rozumie i opisuje ideę starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego.
1. W zakresie wiedzy. Uczeń:
6) wyjaśnia ideę olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych.
Igrzyska Olimpijskie to wielkie święto sportu, w którym i nasza reprezentacja zaznacza wielkie sukcesy i postacie sportowców, którzy zapisują się złotymi zgłoskami na kartach historii. Ostatnia Olimpiada w Tokio jest wydarzeniem, które inspiruje i jest aktualnym przykładem możliwym do wykorzystania w zajęciach. Poniższy scenariusz jest propozycją dla szkoły ponadpodstawowej ale po modyfikacjach i dostosowaniach możliwy do wykorzystania i w szkole podstawowej.
Scenariusz - /uploads/m.kulik/Scenariusz_XXXII_Olimpiada_Tokio_2020__-_Reprezentacja_Polski_i_jej_sukcesy__kopia.docx
ZAłącznik 1 - /uploads/m.kulik/Zaacznik_1-_Dyscypliny_sportowe__XXXII_Olimpiady_w_Tokio.docx