Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności       AKCEPTUJĘ

V 2020 ZDALNE NAUCZANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM – TABATA

Małgorzata Kulik - doradca metodyczny wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa

ZDALNE NAUCZANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM – TABATA

Podzielę się z Państwem propozycją nadesłaną przez nauczycielkę szkoły podstawowej w Kołobrzegu. Zajęcia dedykowane dla klas VI- VIII. Propozycja pokazuje jak w prosty sposób zaktywizować uczniów i poprowadzić zdalną lekcję wychowania fizycznego.

Materiał przesłany uczniom za pomocą komunikatora.

W ramach dzisiejszej lekcji spróbuj wykonać tabatę - zestaw ćwiczeń kształtujących o wysokiej intensywności, który wykonuje się z obciążeniem własnego ciała. Jej ogromną zaletą jest angażowanie wielu grup mięśniowych, co w bardzo korzystny sposób wpływa nie tylko na ogólny wygląd sylwetki, ale także na poprawę wydolności i wytrzymałości organizmu. Tabata to 4 minuty intensywnego wysiłku. Należy ją maksymalnie wykonywać 2 – 3 razy w tygodniu, żeby zanadto nie obciążyć organizmu i nie doprowadzić do kontuzji.
Pamiętaj, że przede wszystkim trzeba dobrze rozgrzać mięśnie przed treningiem (wykonaj samodzielnie kilkuminutową rozgrzewkę). Treningu nie można wykonywać na czczo oraz zaraz po zjedzeniu posiłku. Tabata polega na wykonywaniu 8 ćwiczeń z ciężarem własnego ciała, jedno po drugim. Każde ćwiczenie wykonuj przez 20 sekund najszybciej jak potrafisz (nie zapominając o poprawnej technice), następnie odpocznij przez 10 sekund i rozpocznij kolejne ćwiczenie (również 20 sekund). Po wykonaniu wszystkich 8 ćwiczeń, odpocznij przez 1–2 minuty (a najlepiej odpoczywaj do momentu, gdy twój oddech uspokoi się), po czym wykonaj jeszcze dwie serie.

Polecenie:

Obejrzyj film. Wykonaj zgodnie z przedstawionym na filmie programem.  Ćwiczenia – tabatę- wykonują młodzi ludzie, trochę starsi od Was, ale  ćwiczenia są proste i z pewnością dacie radę je wykonać.
https://www.youtube.com/watch?v=Z4ziWoCuf5g
Znasz najlepiej swoje ciało. Zdecyduj o tempie i ilości serii ćwiczeń. Nie zapomnij, że po ćwiczeniach musisz uspokoić swój organizm wykonując proste ćwiczenia oddechowe, rozluźniające i rozciągające.
Jako zadanie domowe.

Wykonaj jedną serię tabaty przedstawioną na filmie lub przygotowaną przez Ciebie.
Nagraj filmik i odeślij (ewentualnie rozpisz dokładnie przebieg ćwiczenia, czas trwania i długość przerw).