Zdalna lekcja języka obcego wykorzystująca plik edytowalny na Google Drive.

Lekcja zdalna  przeprowadzona w czasie realnym to niewątpliwie wyzwanie dla nauczyciela.

Czy można zrealizować zajęcia  wykorzystując  plik Worda zamieszczony na Google Drive?

Oczywiście, że tak! Zapraszam do skorzystania z  moich doświadczeń.

Jak przeprowadziłam lekcję zdaną? Oto lista moich kroków.

  1. Poprosiłam uczniów o listę maili koniecznie na Google ( z końcówką – gmail.com)
  2. Umówiłam się z nimi na konkretną datę i godzinę.
  3. Poprosiłam uczniów o podzielenie się na grupy trzyosobowe.
  4. Przygotowany plik powieliłam w tylu kopiach ile grup mam w klasie. Zastosowałam następujące nazwy 2c-K1-nazwa pliku,2c-K2-nazwa pliku i tak dalej. Pomogło mi to usystematyzować narzędzia.
  5. Poprosiłam uczniów o zapoznanie się z osobnym dokumentem Instrukcją Pracy.

Pozwoliło to na efektywne zapoznanie się młodzieży z narzędziem.

  1. Wszystkie pliki zamieściłam na moim dysku Google.
  2. O umówionej godzinie otwierałam konkretny plik na dysku i udostępniałam go z prawem edycjidanej grupie.
  3. Za każdym razem przekazywałam informacje i instrukcje na komunikatorze, który jest dostępny po otworzeniu każdego pliku.
  4. Pracowałam naprzemiennie na kliku plikach obserwując postęp pracy uczniów.

 

Przyznaję, że pierwsze zajęcia  sprawiły nam trochę trudności technicznych. Musieliśmy nauczyć się razem współpracować. Po zajęciach jednakże  uczniowie  przekazali mi pozytywne informacje zwrotne. A to przecież najważniejsze!

Zapraszam do skorzystania z moich doświadczeń oraz wykorzystania na Państwa zajęciach zamieszczonych  materiałów , to jest instrukcji pracy oraz dwóch kart pracy.

Instrukcja

Karta prac nr 1

Karta pracy nr 2

 

 

Katarzyna Sobańska

doradca metodyczny języka angielskiego i francuskiego