Doradca metodyczny chemii

 

     Jestem nauczycielem chemii z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami na wszystkich poziomach edukacyjnych. Jako doradca metodyczny wspieram nauczycieli chemii w doskonaleniu ich warsztatu pracy. Wspomagam również nauczycieli w opracowywaniu programów nauczania i podejmowaniu działań  innowacyjnych. Swoje zadania realizuję poprzez prowadzenie konferencji metodycznych, warsztatów, zajęć  otwartych, sieci współpracy i samokształcenia oraz udzielanie indywidualnych konsultacji stacjonarnych i z wykorzystaniem komunikacji na odległość.

Prywatnie moją pasją jest aktywny wypoczynek, piesze i rowerowe wycieczki turystyczne oraz organizacja wypoczynku grupowego.

Jeżeli ktoś z Państwa chciałby zasięgnąć porady, miałby ochotę pochwalić się pracownią chemiczną lub aktywnością uczniów, proszę o kontakt:

robertreinert@cen.edu.pl    tel. 608 415 558

 

Zapraszam Państwa do uczestnictwa w szkoleniach w roku szkolnym 2024/2025:

V.6.9. Zmiany w podstawie programowej z chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

Adresat: nauczyciele chemii  
Forma zajęć: webinarium 
Program: Podstawa programowa z chemii obowiązująca od 1 września 2024 roku.  Wnioski do pracy dydaktycznej.
Termin: 16.09.2024 r. (poniedziałek) godz. 17:00

V.6.10. Analiza wyników egzaminu maturalnego z chemii w nowej formule 2023 

Adresat: nauczyciele chemii  
Forma zajęć: webinarium 
Program: Zasady obowiązujące na egzaminie maturalnym od roku szkolnego 2022/2023 (ze zmiananami od września 2024). Analiza merytoryczna i statystyczna. Wnioski do planowania pracy dydaktycznej.
Termin: 21.10.2024 r. (poniedziałek) godz. 17:00       ===> link do webinaru

V.6.11. Doświadczenia i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.

Adresat: nauczyciele przedmiotów przyrodniczych 
Forma zajęć: stacjonarne
Program: Praktyczne porady dotyczące doświadczeń i eksperymentów na lekcjach przedmiotów przyrodniczych.  Przykłady różnych zadań z chemii, biologii, przyrody i geografii, do wykorzystania podczas zajęć laboratoryjnych.  Zapoznanie się z możliwościami wykorzystania istniejących zasobów do zajęć ćwiczeniowych z uczniami na biologii, geografii i chemii. Zapoznanie się z bazą dydaktyczną i ofertą zajęć wybranej pracowni przyrodniczej
Termin: 23.11.2024 r. (sobota) godz. 09:00 

V.6.12. Edukacja włączająca na lekcjach chemii i innych przedmiotach przyrodniczych.

Adresat: nauczyciele chemii szkółpodstawowych i ponadpodstawowych
Forma zajęć: e-learning
Program: Aspekty prawne edukacji włączającej Praca z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi Indywidualizacja pracy na lekcjach chemii.
Termin: listopad 2024 - (15 godz.)

V.6.13. Korzystanie z zasobów IE oraz ZPE podczas realizacji zajęć z chemii.(alternatywa dla podręcznika i zeszytów ćwiczeń) samodoskonalenie się ucznia zdolnego.

Adresat: nauczyciele chemii szkółpodstawowych i ponadpodstawowych
Forma zajęć: e-learning
Program: Zasoby IE dostępne dla ucznia i nauczyciela. Platformy edukacyjne na przykładzie ZPE – źródło wiedzy dla ucznia nie posiadającego podręcznika.
Wykorzystanie smartfona jako narzędzia do zdobywania wiedzy przez uczniów.
Termin: grudzień 2024 - (15 godz.)

V.6.14. Edukacja informatyczna i medialna na lekcjach chemii – korzystanie z zasobów IE i ZPE.

Adresat: nauczyciele chemii  szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Forma zajęć: webinarium 
Program: Prawidłowe i skuteczne wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.
Kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
Podstawowe zasady bezpieczeństwa. Aplikacja Workspace IE i ZPE jako narzędzia pracy nauczyciela i ucznia.
Programy do nauki chemii, które pozwalają lepiej opanować materiał. Darmowe programy do nauki chemii.
Termin: 17.01.2025 r. (czwartek) godz. 17:00

V.6.15. Interdyscyplinarność w nauczaniu w trakcie zajęć terenowych.

Adresat: zainteresowani nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Forma zajęć: stacjonarne – zajęcia terenowe.
Program: Gry terenowe z wykorzystaniem zadań z podstaw programowych w korelacji międzyprzedmiotowej. Współpraca nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Opracowanie wyników zadań przez uczniów podczas zajęć terenowych. Ocenianie pracy uczniów na zajęciach terenowych. 
Termin: 10 maja 2025 r. (sobota) godz. 09:00

V.6.32. Moja lekcja będzie obserwowana - jak się przygotować? 

Adresat: nauczyciele biologii, matematyki, chemii, opiekunowie staży, zainteresowani nauczyciele.
Forma zajęć: webinarium.
Program: 
Podstawy dydaktyki i metodyka przedmiotu: dokumentacja pracy nauczyciela, cele lekcji, wymagania edukacyjne, struktura lekcji, ocena pracy uczniów.  
Przygotowanie do omówienie lekcji.
Perspektywa nauczyciela prowadzącego i obserwującego. 
Termin: 6 marca 2025 r.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

!!! Na pierwsze zajęcia zapraszam 16.09.2024 r. o godz. 17:00 - będzie to webinar poświęcony odchudzonym podstawom programowym nauczania chemii w Szkole Podstawowej, Branżowej Szkole I Stopnia, LO i Technikum !!!

Od 1 września br. nauczyciele i uczniowie klas IV–VIII szkoły podstawowej oraz wszystkich klas szkół ponadpodstawowych (liceum ogólnokształcącego, technikum, branżowej szkoły I stopnia, branżowej szkoły II stopnia) będą pracować ze zmienioną podstawą programową. Ograniczony o około 20% zakres treści nauczania – wymagań szczegółowych – da nauczycielom i uczniom więcej czasu na spokojniejszą i bardziej dogłębną realizację programów nauczania. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zapraszam serdecznie Państwa do uczestnictwa w sieci współpracy utworzonej dla nauczycieli chemii - CHEMIA W SIECI. Jeast to miejsce do wymiany doświadczeń oraz przedstawiania ciekawych rozwiązań metodycznych. Zapraszam Państwa na tym forum do dyskusji oraz dzielenia się własnymi doświadczeniami. Aby zostać uczestnikiem sieci, należy zapisać się online na formę.

Do moich zadań należy również uczestniczenie w zajęciach otwartych z chemii realizowanych w Państwa szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli.

     Zachecam Państwa do przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem chemii lub prezentowaniem atrakcyjnyvh zajęć w pracowni do prowadzonego przez Centrum Edukacji Nauczycieli BANKU DOBRYCH PRAKTYK 

http://www.cen.edu.pl/Bank-dobrych-praktyk

     Ciekawe materiały związane z dydaktyką przedmiotów przyrodniczych znajdą Państwo również w Zeszytach Metodycznych eduFOCUS 

http://www.cen.edu.pl/eduFocus-zeszyty-metodyczne