Małgorzata Kulik - doradca metodyczny wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa
ZDALNE NAUCZANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM - Piękne chwile polskiego sportu:)
Tym razem mam dla Państwa propozycję teoretycznej zdalnej lekcji wychowania fizycznego. Test i zadania do wykonania opracował uczeń. Sprawdzenie pytań kontrolnych i weryfikacja na podstawie filmu to już działanie nauczyciela. Mogą Państwo sami zaproponować kwestie oceniania tej pracy. Warto angażować uczniów do organizacji zajęć. Po pierwsze jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i wskazanie, co może zainteresować uczniów. Po drugie uczniowie mogą wykazać się w kwestii znajomości i własnych zainteresowań sportem i pełnić rolę organizatorów. Dla nas nauczycieli jest to element realizacji podstaw programowych z wychowania fizycznego oraz kształtowanie kompetencji kluczowych tj. umiejętność uczenia się, która rozumiemy jako: zdolność efektywnego zarządzania nauką, zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Inicjatywność i przedsiębiorczość jako zdolność do wcielania pomysłów w czyn poprzez kreatywność, innowacyjność i podejmowanie ryzyka oraz zdolność do planowania i zarządzania projektami.
Angażowanie uczniów do współprojektowania zajęć podnosi z pewnością ich atrakcyjność dla klasowych kolegów i koleżanek. Jest to materiał, który może posłużyć jako przykład ale i również po własnych modyfikacjach do wykorzystania w zdalnych zajęciach wychowania fizycznego.
Piękne chwile polskiego sportu:)
Film przedstawia wybrane skróty z wydarzeń sportowych. Które to przedstawiają historyczne, spektakularne lub sentymentalne wyczyny polskich sportowców z ostatnich kilkunastu lat. Jest to tylko garstka sukcesów, z których możemy być dumni.
Poświęcimy im chwile czasu…
Trochę teorii, trochę wspomnień, trochę twórczości…
https://www.youtube.com/watch?v=3LQcMbmVNaY
Jeśli linki wam nie działa, wyszukajcie na YouTube film „piękne chwile polskiego sportu:)“ i wybierzcie film z 17 lutego 2018 trwający 11 minut i 28 sekund.
Zadanie 1
Bazując na uważnym obejrzeniu tego krótkiego filmu oraz wspomagając się wiedza z innych źródeł odpowiedz na pytania:
(Np. taką propozycję oceny może podać nauczyciel) Praca podlega ocenie. Oceniana poprawność odpowiedzi oraz terminowość wykonanego zadania.
Zadanie 2
Wyobraź sobie, ze spotkałeś któregoś z bohaterów filmu w galerii handlowej.
Wybierz jednego sportowca z powyższego zestawienia i krótko, spontanicznie pogratuluj mu osiągnięcia oraz wspomnij o swoich emocjach/wrażeniach podczas oglądania zawodów. (3-5 zdań).
(Np. taką propozycję oceny może podać nauczyciel) Zadanie dla osób chcących powalczyć o ocenę celującą. Spośród nadesłanych odpowiedzi, które udostępnimy na ... (np. stronie, platformie) sami wybierzecie 6 Waszym zdaniem najlepszych.